Wednesday, February 29, 2012

The end of February 2012...

Posted by yana_wee at 9:09 AM
Reactions: 
0 comments






banyak sangat kenangan bulan nie...
yang manis dan pahit...
sayang manusia yang ada disekeliling aku...
kena kuatkan semangat banyak banyak disini..

29 February 2012

Posted by yana_wee at 8:53 AM
Reactions: 
2 comments
Stress...
makan banyak banyak...
semua benda makan..
pastu muka ada benjol-benjol...
kau memekak...



malas dah nak berpantang...
aku makan je semuanya...
tekanan sekarang...
badan pun semakin naik..
baguslah kan..
bahagia lar sangat...



dalam fikiran sekarang..
ingin makan coklat...
dalam laci ada toblerone...
empat semuanya...



sebenarnya...
nak bagi kawan-kawan saya..
yang di JB tu...
iema..biela..aien and aliey..
sempena burfday diorang yang dah lepas...
tapi tak sempat nak bagi hari tu..



maka...
saya tolong makankan untuk kamu semua yerk...
sakit kepala lar...
maafkan saya...
haish...




gambar saje la saya bagi awak semua...





....nak balik...
...tak mo dok sini lagi...
...nak mak ayah aku...
...homesick kah aku??...

sakit...sakit...sakit...

Posted by yana_wee at 8:34 AM
Reactions: 
0 comments
Di sana sakit...
Di sini sakit...
macam-macam sakit ada...
akhir sekali tekanan melanda diri...
Hanya diam...
dan diam...
ingin pulang...
tapi tidak tahu kenapa..
seperti ada yang menahan...
yup...ada yang menahan...
sebab kau aku tak boleh pulang...
semua salah kau!



sabar...
dan bersabar...
sampai bila...
penat melihat kelemahan orang lain...
kalaulah bonda ada saat ini...
hrmmm...
sedih yer...



sudah...
aku hanya mahu hidup dengan aman...
gembira dan tenang...
inginkan perubahan...
melihat kebaikan dan keistimewaan orang lain...



Nak tenangkan fikiran...
pergi jauh dari sini...
kuatkan iman...
selagi boleh bertahan...







...seperti orang bodoh disini...
keseorangan...
hanya mendengar masalah orang...
orang kata aku tak ada perasaan..
dan hati berkata "kau tak kenal aku..



Tuesday, February 28, 2012

ke kiri salah ke kanan salah....

Posted by yana_wee at 8:38 AM
Reactions: 
0 comments
nie namanya lalang...
semua orang tau...
lalang nie dia bergerak mengikut angin....
kadang ke kiri....
kadang ke kanan...
saje nak mengarut pepagi hari nie..
bosan...
aku nak lari dari sini boleh tak?...
aku nak jadi apa nie...
pening...
someone take me awayyyy...
plzzzzzzzz....



....just be myself.......
...tak perlu jadi lalang sangat......
...just do what you want to do......
...jauhkan dari sakitkan hati orang lain......
...susah hidup kau nanti...

Thursday, February 23, 2012

seMbunyi.....sembunyi....

Posted by yana_wee at 9:39 PM
Reactions: 
0 comments

Percikan sinar matamu singgah di hati
Bergetar bibirku bisu sukar mengerti
Pantasnya diri tertawan
Tak sempat berkelip aku kau punya

Biar pun mengutus ilham menuju jiwa
Teguhmu suatu raga melamar rasa
Biar pun kita mencuba

Sembunyi… namunkan terlihat yang jelas di wajah
Kita memang sarat merasakan cinta
Bagaikan bintang di malam cerah beri cahaya
Tak terhalang menyinari segala

Bertentang mata sebentar dihanyut angan
Tersentap lalu ku sedar diperhatikan
Sedangkan diri terasa kemana
Renungan aku nak alih

Walau kita coba sembunyi
Namun terlihat segalanya yang tersimpan di hati
Bintang-bintang di malam cerah beri cahaya
Tak menghalang menyinari segala.....


hahaha!! apakah ini semua??.. tak ada apa... saje je... lagu nie besh... betul!! tak tipu...
tak sembunyikan apa-apa pun...hahahaha...! sengal la aku nie memalam...


.....serius lagu nie besh..
dah janji takkan layan benda mengarut lagi..
sembunyikan dalam-dalam dah...


Sunday, February 19, 2012

Posted by yana_wee at 5:15 PM
Reactions: 
0 comments

there's a little truth behind every [justkidding]

a little curiosity behind every [justwondering]

a little knowledge behind every [idontknow]

and a little emotion behind every [idontcare]


Thursday, February 16, 2012

Posted by yana_wee at 4:18 PM
Reactions: 
0 comments

hishhhh....

pergi sana jauh...

tak nak layan dah.....

syuh....!!!syuhhh!!....

mintak dijauhkan....

haihhh...

penat dah!


pening....

(*_<)...

Tuesday, February 14, 2012

Suka...duka...silih berganti...

Posted by yana_wee at 10:36 PM
Reactions: 
0 comments
Sepertinya baru...
Semalam aku bergembira...
dan...
hari ini aku menangis..

gembira aku...
kerana manusia...
tangisan aku kerana manusia...
aku juga manusia...

yang pasti...
sampai waktu....
manusia itu akan berjumpa..
Yang lebih berKuasa...

Dari Dia...
kita datang...
kepada Dia juga kita kembali...
hidup ini mesti diteruskan...

Kenangan terindah...
Selamat pengantin baru kepada kawan saya Puan Ami Najva... Semoga kekal hingga akhir hayat..terima kasih sudi jadikan saya pengapit awak...kenangan yang takkan dilupakan...
banyak halangan tapi awak mampu harungi dengan senyuman...next entri kita post picture lg ea..InsyAllah..

Kenangan Pahit..
Takziah diucapkan kepada nenda sepupu saya yang meninggal dunia pada 14 feb 2012 akibat strok...Semoga roh beliau ditempatkan dikalangan orang yang beriman...amin.. Al-fatihah.

sedih bila berjauhan terasa semakin jauh dari keluarga...
dan tidak serapat dulu...

Saturday, February 11, 2012

penawar kepada kesakitan....

Posted by yana_wee at 12:18 AM
Reactions: 
0 comments

Saat hampir seluruh alam menutup mata...
mata ini masih tidak melelapkan mata....
memang penat...
tapi apakan daya...

tekak yang gatal....
memaksa mata ini untuk tidak melelapkan mata...
sakit...
gatal sungguh...

suara ini....
kadang ada...
kadang tiada...

untuk menyuarakan pendapat...
atau membidas kata-kata mereka...
aku tidak mampu...

sakit...
dan sakit...
hanya mampu bersabar...
menghadapi dugaan disaat ini..

bonda kata mahu belikan ubat cap ibu dan anak...
penawar yang paling baik..
adalah bersama mereka..
yang disayangi..
ayah dan ibu...
Selamat hari lahir ibu..
i love u...

Thursday, February 2, 2012

ego aku..

Posted by yana_wee at 6:32 PM
Reactions: 
0 comments

Diri ini tidak suka dipaksa melakukan sesuatu....
diri ini terlalu benci...
diri ini tidak suka diarah sesuka hati....
Perwatakan kau yang lembut itu...
membuatkan aku tak mampu meluahkan...
bersabar...
sungguh menguji iman aku...
tapi....

tika itu....
mulalah hati memberontak...
perasaan itu dipendam...
hingga terasa sakit....

malanglah nasib kau...
jiran sebelah...
menjadi mangsa aku melepaskan perasaan itu...
kesian kau...
tapi aku sedikit pun tidak ada rasa bersalah...
hingga akhir waktu...
aku tak berkata maaf pada kau...

huh...
aku memang ego...

saat ini...
masih ada perasaan yang terpendam...
tak mampu terluah...
Ya! aku memang suka pendam perasaan!
dan inilah hasilnya..

esok pula...
tidak tahu apa yang akan berlaku...



tidak sabar pergi dari sini...
tidak tahan lagi...
ingin pulang...
menambah kekuatan...
untuk bertahan disini...



 

dear dede... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review