Wednesday, December 5, 2012

Sahabat....

Posted by yana_wee at 11:38 PM
Reactions: 
0 comments

Kau ada dikala ku suka
Dikala ku duka
setiap tangisan dan juga ketawa
Kau ada dikala ku perlu
setia menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Ku tahu ku kan selalu ada
Pada dirimu
Dan ku harap kau juga rasa begitu

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Sahabatku.
.....sahabat....
...forever and ever...
....rindu sgt pd kamu semua...
....thx being my friend...
...song by najwa latif... 

November 2012

Posted by yana_wee at 11:25 PM
Reactions: 
0 comments

Tuesday, November 20, 2012

October 2012....

Posted by yana_wee at 9:36 AM
Reactions: 
0 comments
...best...
...happy birthday..
...happy wedding...
happy..happy..
...ahahaha...

Thursday, November 1, 2012

SEMANGAT....

Posted by yana_wee at 4:12 PM
Reactions: 
0 comments
Apabila kita redha...
 pada sesuatu yang mengecewakan hati kita...
maka percayalah Allah akan menggantikan kekecewaan itu...
 dengan sesuatu yang tidak dijangka....
InsyAllah...

.....Istigfar banyak-banyak...
...smile...smile...and keep smile...
....senyum adalah ubat segalanya...
...sabar itu separuh daripada iman..
...usaha yang berterusan supaya tidak berputus asa..
...ketabahan untuk menambah kekuatan...
...kekuatan yang dibina akan menghasilkan kejayaan...
InsyAllah... 



...Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur...
....01/11/2012...
...16.11pm...

Mencari kekuatan...

Posted by yana_wee at 11:50 AM
Reactions: 
0 comments

Terhenti disini...
Mencari sisa-sisa kekuatan disini...
Tuhan...
Berilah aku semangat itu lagi sekali...
Hati...
Janganlah bersedih...
Air mata...
hentilah menangis..
Senyumlah...
Agar hari bersinar kembali..


...sayang cinta rindu daripada diri sendiri...

Sunday, October 7, 2012

September....

Posted by yana_wee at 2:53 PM
Reactions: 
0 comments

Kursus Kumpulan Inovatif Dan Kreatif...

Posted by yana_wee at 2:12 PM
Reactions: 
0 comments



Masa    : 25 September 2012 - 28 September 2012
  Tempat : Intengah,Jln Elmu                                        

Sunday, September 30, 2012

...sendiri....

Posted by yana_wee at 10:00 PM
Reactions: 
0 comments

Tanpa sedar...
kita semakin jauh...
tiada perkongsian bersama lagi...
kau..kau..
aku..aku..

Apabila tersedar...
masih belum terlambatkah...
untuk kembali seperti dahulu...

......thx beng my gud fwen and sis....

Wednesday, September 19, 2012

Benak fikiran...

Posted by yana_wee at 4:38 PM
Reactions: 
0 comments


Pena ditangan...
terhenti seketika...
otak seakan beku..
tidak berfungsi gamaknya...

dibenak fikiran terlalu banyak...
tidak mampu terluah
tutur kata mahupun pena...

Dan yang pasti...
hanya mampu terdiam...

....am I toooooo bad??....

Thursday, September 6, 2012

AUGUST 2012

Posted by yana_wee at 3:26 PM
Reactions: 
0 comments

....Selamat hari raya...
maaf zahir dan batin...

Sunday, September 2, 2012

feel??....

Posted by yana_wee at 11:10 PM
Reactions: 
0 comments
terima kasih...
saya tidak diperlukan lagi disini....




....Selamat hari raya...
.....maaf zahir dan batin.. ..

Thursday, August 9, 2012

JULY 2012....

Posted by yana_wee at 10:09 PM
Reactions: 
0 comments
The sun goes down...
The stars come out...
And all that counts...
Is here and now...
My universe will never be the same..
I'm glad you came..

Ramadan....

Posted by yana_wee at 4:39 PM
Reactions: 
0 comments

dah lama tak update...
sejak sesuatu berlaku pada diri sendiri...
semuanya menjadi lemah..
tapi berpura menjadi kuat...
kelakarkan...

bulan ramadan kali ini...
alhamdulilah masih bernafas...
InsyAllah...
dapat menyambut bersama keluarga,rakan-rakan dan insan tersayang...
ada ke insan nak sayang aku...
hahaha...gelak lagi...
kalau ada alhamdulilah...
kalau tak ada mungkin si dia tak ada didunia nie kot...
fine...merepek...

ramadan tahun ini...
tak dapat nak buat terawih sebanyak tahun lepas...
tapi sedang cuba sedaya upaya...
untuk mengkhatamkan Quran...
kalau dapat rasa bahagia sangat...
kalau tak dapat...
belum ada rezeki kan...

InsyAllah...
tahun depan...
kalau masih bernafas dimuka bumi ini...
nak dapatkan kedua-duanya sekali...

...serik...
...tak mau cari penyakit lagi...
:(



.....suka picture nie.....



Thursday, July 5, 2012

Pleaseee....

Posted by yana_wee at 10:29 PM
Reactions: 
1 comments
awak....
layan saya mcam kawan awak yang lain...
boleh tak...
awak...
jangan buat saya perasan...
boleh tak...
saya...
rasa takut...
takut kalau suka awak...
saya...
tak boleh suka awak...
saya...
 tak nak suka awak..
tapi...
aku pun salah jugak..
layan dia....
macam seorang yang istimewa...

hrmmmm...
macam nie lah...
selagi awak tak ada seseorang yang istimewa...
selagi tu saya akan "care" kat awak...
dan apabila...
awak dah ada seseorang yang istimewa...
saya doakan awak bahagia owkey?..

lagipun...
kita tak pernah kenal pun...
takkan saya nak syok sendiri kot...
kan..kan..
ahahaha...
semoga Allah temukan awak...
dengan seseorang yang istimewa...
dalam hidup awak...
yang buat awak gembira dan bahagia...
yang merupakan sebahagian tulang rusuk kanan awak?..
awak jangan lupa saya taw...
janji??
:(
tounching sat...
huhuhu...
dan awk...
doakan saya jugak taw...
(^_^)

this one for you...

....bulat muka makcik sekarang...
...huhuhu...

bye june 2012....

Posted by yana_wee at 10:04 PM
Reactions: 
0 comments



.....(^_^).....
.....ada lagi tempat yang kami pergi...
....atas sebab yang tak dapat dielakkan...
...so...
..no picture...

Monday, June 11, 2012

Sampaikan Salam Cintaku

Posted by yana_wee at 6:45 PM
Reactions: 
0 comments



Sampaikanlah salam cintaku padanya...
Walaupun terluka namunku merindu...
Kerana cintaku tiada akhirnya...
Walaupun kau telah menghancurkannya...

Sampaikanlah salam cintaku padanya...
Walaupun sengsara namunku masih sayang...
Kerana cintaku mewangi dan harum...
Walau tercampak di mana jua....

Andaiku tiada, andaiku pejam mata...
Biarku abadi, cinta yang setia ini...
Biarpun kau jauh, sambutlah salamku...
Kerana aku masih menyayangi...
Tidak pernah aku membenci dirimu...

....sampaikan salam cintaku....
...pada si dia...
...yang aku sendiri tidak tahu siapa...

Thursday, May 31, 2012

gud bye may 2012...

Posted by yana_wee at 6:57 PM
Reactions: 
0 comments
...just happy...








Tuesday, May 29, 2012

her dAy....

Posted by yana_wee at 11:04 PM
Reactions: 
0 comments


....selamat pengantin baru cik puan aliana yacob...
...luv u damn much... 
....dont forget me taw...
...huhuhu......

Monday, May 21, 2012

hati-hati...

Posted by yana_wee at 4:30 PM
Reactions: 
0 comments
 Saat itu...
si gadis berjalan dengan berhati...
sambil melihat ke bawah...

tika memandang ke hadapan...
tiba-tiba si gadis kehilangan keseimbangan badan...

dan...

BuUuukkkk!!!!
gedebukkk!!
habis basah...!

Mereka yang melihat...
bertanyakan kesakitan yang ditanggung...
kenapa dipersoalkan kesakitan itu..?
kenapa tidak ditanya si gadis...
" tidak apa-apakah kamu?"

dan yang mampu keluar dari mulut si gadis...
hanyalah tiga perkataan...
"tak sakit pun.."

Jawapan sinis dari si gadis...
yang sudah tersipu malu...



....itulah akibatnya banyak sangat dosa yang dilakukan...
..sekali kena di Rumah Allah pula...
...masih terasa lagi sengal itu...
...thankx Ya Allah...

Friday, May 18, 2012

W.A.t.A.K K.E.H.i.D.U.p.A.n....

Posted by yana_wee at 4:19 PM
Reactions: 
0 comments
...kmkl...
...16may2012...

Welcome to my Life...

Posted by yana_wee at 4:11 PM
Reactions: 
0 comments
Do you ever feel like breaking down?
Do you ever feel out of place?
Like somehow you just don’t belong
And no one understands you
Do you ever wanna runaway?
Do you lock yourself in your room?
With the radio on turned up so loud
That no one hears you screaming
No you don’t know what it’s like
When nothing feels all right
You don’t know what it’s like

To be like me
To be hurt
To feel lost
To be left out in the dark
To be kicked when you’re down
To feel like you’ve been pushed around
To be on the edge of breaking down

And no one’s there to save you
No you don’t know what it’s like
Welcome to my life

Do you wanna be somebody else?
Are you sick of feeling so left out?
Are you desperate to find something more?
Before your life is over
Are you stuck inside a world you hate?
Are you sick of everyone around?

With their big fake smiles and stupid lies
While deep inside you’re bleeding
No you don’t know what it’s like
When nothing feels all right
You don’t know what it’s like


No one ever lied straight to your face
No one ever stabbed you in the back
You might think I’m happy but I’m not gonna be okay
Everybody always gave you what you wanted
Never had to work it was always there
You don’t know what it’s like, what it’s like

...Welcome to my life....

Tuesday, May 15, 2012

Jerrypah-Aizat...

Posted by yana_wee at 4:17 PM
Reactions: 
0 comments
Sayangku,
Aku yakin,
Kau sebahagianku,
sayangku,
aku pasti,
Takdir kita bertemu,
Biarkan semua berlalu,
All i know,
I’ll always have you,
pengganti tempat mengadu
wooooo
Selamanya engkaulah …
Tak mungkin
aku jatuh cinta pada yang lain,
Tak mungkin,juga aku,
khianati dirimu,
Biarkan semua berlalu,
All i ever wanted was you.
Pengganti tempat mengadu,
woooo Selamanya engkaulahhhh.
*BRIDGE*
Biarkan semua berlalu,
All i ever wanted was you.
Sehidup semati untuk
selamanya engkaulah,hanyaaaaa…
Selamanyaaa…..


....suka la lagu terbaru aizat nie...
....picture diana amir ok...
...not me....
...hahaha... 

Tuesday, May 8, 2012

PeNdam....

Posted by yana_wee at 4:51 PM
Reactions: 
0 comments

Aku yang mengejar bayang cinta
Kian terbiar
Terpendam kata
Tak terungkap selamanya

Pedihnya hanya aku yang merasa
Mahu memilikinya
Aku hanya hamba cinta

Bisik hatiku lepaskan dirinya
Sungguh aku tak bisa
Biarlah ku sendiri
Tanpa kasih dihati

Aku tak mampu pertahankan lagi
cinta yang menyakiti
biarlah aku pergi
tiada hampa dihati
Aku yang mengejar bayang cinta
 
...tak ada maksud yang tersirat pun...
...memang suka lagu nie...
...vc pun nice..
...peace.. .
(^_*) 

Sneakers!!!

Posted by yana_wee at 2:01 PM
Reactions: 
0 comments

Vs
just think want to buy a sneakers....nice rite?.. because its pink...hahaha...sneakers converse...
"chuck taylor all star" collection...another thing is...I designed this at Converse.com

.....saving my money..
...to get this sneakers...
...or anyone want to buy it for me.....
..hihihi..(^_^)

Thursday, May 3, 2012

Posted by yana_wee at 4:32 PM
Reactions: 
0 comments

....happy belated birthday auntie...
...smile always...
...luv u...
...thanks because still remember me...
...apreciate it...
...(^_*)...

loVe RaiN vS The fuGutive Plan B..

Posted by yana_wee at 4:08 PM
Reactions: 
0 comments


....love rain...
...melodrama...
...in three second...
...you will fall in love...
..one...
...two...
...three...
(tak pown?...hahaha..tipu ;p)






....yang nie pun best jugak...
....the fugutive plan b...
...rain..
...andthe macho man..
...daniel henney..

Sabar ye...(^_^)

Posted by yana_wee at 4:06 PM
Reactions: 
0 comments

....;p...

Thursday, April 19, 2012

dikala hujan...

Posted by yana_wee at 7:36 PM
Reactions: 
0 comments

Assalamualaikum....

kadang-kadang rasa rindu sangat....
nak dengar orang panggil saya...
"dewi..."
"dewiyana...."
rindu sangat....

tapi kat office...
orang panggil yana...
sama je..
dewi ke yana...
still orang sama...

cuma bezanya....
manusia nie cuba untuk berubah...
berubah untuk diri sendiri menjadi lebih positif...
harap-harap macam itulah...

setiap manusia pernah melakukan kesilapan...
dan aku tak terkecuali...
tapi masih tak terlambat untuk perubahan itu...
dan tiada siapa berhak nilai seseorang itu melalui kesilapan yang lalu..
asalkan dia cuba untuk berubah...
betul tak?..
aku pun akan terima seandainya seseorang tu berubah lagi baik...
tak perlu hukum dia atas silap yang lalu...
yang penting dia dah menyesal dan taubat...
Sedangkan Allah terima...
kenapa kita sebagai hamba dan umat biasa...
masih lagi nak mengeji atau hina seseorang atas silap yang lalu orang tu...
aku pun cuba untuk mengelakkan daripada melakukan benda tu...

tak kisahlah...
walaupun orang pandang lain macam...
tapi aku tahu apa yang aku buat itu tak salah...
yang penting ikhlas....
aku tak tahu kenapa...
bagi aku ikhlas tu lagi penting daripada realistik kot...

sekarang nie malas dah nak tahu pasal orang lain...
aku tahu aku buat hal sendiri...
lagi bagus kot...

positive thinking is better...
to make your life less stress...
and happy...
happy...!
happy...!

i care of you...because i love you...
every one....
masih boleh tersenyum disini sambil mencari kekuatan....
;p

....hujan menyebabkan diri mula merepek...
...sebab dah lama tak mkn kerepek kot...
...sambil muhasabah diri...
...merindui keluarga yang jauh...
...terasa semakin jauh daripada mereka...
...maksud aku sepupuku...
...sangat mencemburui mereka disana...
....mulai hangat mata ini...
seperti mahu hujan...
...tapi diseka...
...malu kawan nampak...



Sunday, April 1, 2012

MArCh2o12...

Posted by yana_wee at 1:04 AM
Reactions: 
0 comments


luv u'll fwenzzzzz.....!!

Posted by yana_wee at 12:54 AM
Reactions: 
0 comments
thank you for the wishes...
and luv you'll my family n fwenz...
mwaxh!!
(;
....23 sudah...
...huwaaa...
...masih mengejar cita-cita..

Monday, March 26, 2012

Jason Mraz - I Won't Give Up (Lyric Video)

Posted by yana_wee at 10:13 PM
Reactions: 
0 comments


.....love this song...
;p

Sunday, March 25, 2012

Posted by yana_wee at 10:55 PM
Reactions: 
0 comments
seriusly...
aku tak tahu...
kenapa aku blank+blur lately nie...
something wrong......
hahahahaha.....
rasa lain macamlah sekarang nie...
apakah....
apakah...
apakah...
la...la...la..
haish...




....ada tak sesape yang nak bagi program yang tak membosankan...
...let me know...
:(

Tuesday, March 6, 2012

roda hidup....

Posted by yana_wee at 9:25 PM
Reactions: 
0 comments
orang yang ada disekeliling nie....
saya sayang sangat-sangat kat korang...
saya cuma nak berada ditempat yang bila saya buat satu benda tu...
saya rasa bahagia...tenang...gembira...

jujur saya katakan...
saya tak ada sesiapa pun disini...
korang pun paham kat manakan...
saya memang tak kuat...
saya memang mudah lemah semangat....
itu mak saya cakap....
sebab tu bila ada masalah...
mak saya tak pernah cerita pada saya...
dia sendiri takut saya jadi lemah...

tapi saya tau saya kena kuat disini...
tak boleh sedih-sedih...
kalau saya bagitau mak saya...
"dewi nak balik jb...xmo dok sini lagi"
"dewi takut"...
mesti dia pun menangis....

so saya nak cerita pada siapa...
apa yang saya rasa sekarang nie??...
hanya mampu tersenyum diluar...
sedangkan didalam hati meraung-meraung...
ingin pelukan dari seseorang...
yang aku rasa ikhlas menjadi kawan aku....
dan sayang aku sebenar-benarnya??....

aku pun tak tahu...
siapa yang betul...
siapa yang salah...
dah pening kepala...
dah serabut....

cuma mampu berdoa setiap hari...
mintak dikuatkan semangat aku...
aku tak nak duduk kat sini sorang-sorang....
aku takot...
paham tak?...

....bonda cakap...
kalau kita ikhlas kawan dengan seseorag...
insyAllah...
orang yang kawan dengan kita pun ikhlas...
..walaupun terasa ingin pergi jauh...
...tapi kena redha..
peace!! no more budak manja lagi...
yelah sangat...
yana sayang akak taw...
walaupun macam-macam yana dengar...
tapi yana tak tahu yana tetap sayang akak...
suka akak...
semua orang kat opis tu yana angap macam akak yana..
yana tak suka orang yang yana angap akak yana...
rasa sedih...
yana mintak maap akak...

Wednesday, February 29, 2012

The end of February 2012...

Posted by yana_wee at 9:09 AM
Reactions: 
0 comments






banyak sangat kenangan bulan nie...
yang manis dan pahit...
sayang manusia yang ada disekeliling aku...
kena kuatkan semangat banyak banyak disini..

29 February 2012

Posted by yana_wee at 8:53 AM
Reactions: 
2 comments
Stress...
makan banyak banyak...
semua benda makan..
pastu muka ada benjol-benjol...
kau memekak...



malas dah nak berpantang...
aku makan je semuanya...
tekanan sekarang...
badan pun semakin naik..
baguslah kan..
bahagia lar sangat...



dalam fikiran sekarang..
ingin makan coklat...
dalam laci ada toblerone...
empat semuanya...



sebenarnya...
nak bagi kawan-kawan saya..
yang di JB tu...
iema..biela..aien and aliey..
sempena burfday diorang yang dah lepas...
tapi tak sempat nak bagi hari tu..



maka...
saya tolong makankan untuk kamu semua yerk...
sakit kepala lar...
maafkan saya...
haish...




gambar saje la saya bagi awak semua...





....nak balik...
...tak mo dok sini lagi...
...nak mak ayah aku...
...homesick kah aku??...

sakit...sakit...sakit...

Posted by yana_wee at 8:34 AM
Reactions: 
0 comments
Di sana sakit...
Di sini sakit...
macam-macam sakit ada...
akhir sekali tekanan melanda diri...
Hanya diam...
dan diam...
ingin pulang...
tapi tidak tahu kenapa..
seperti ada yang menahan...
yup...ada yang menahan...
sebab kau aku tak boleh pulang...
semua salah kau!



sabar...
dan bersabar...
sampai bila...
penat melihat kelemahan orang lain...
kalaulah bonda ada saat ini...
hrmmm...
sedih yer...



sudah...
aku hanya mahu hidup dengan aman...
gembira dan tenang...
inginkan perubahan...
melihat kebaikan dan keistimewaan orang lain...



Nak tenangkan fikiran...
pergi jauh dari sini...
kuatkan iman...
selagi boleh bertahan...







...seperti orang bodoh disini...
keseorangan...
hanya mendengar masalah orang...
orang kata aku tak ada perasaan..
dan hati berkata "kau tak kenal aku..



Tuesday, February 28, 2012

ke kiri salah ke kanan salah....

Posted by yana_wee at 8:38 AM
Reactions: 
0 comments
nie namanya lalang...
semua orang tau...
lalang nie dia bergerak mengikut angin....
kadang ke kiri....
kadang ke kanan...
saje nak mengarut pepagi hari nie..
bosan...
aku nak lari dari sini boleh tak?...
aku nak jadi apa nie...
pening...
someone take me awayyyy...
plzzzzzzzz....



....just be myself.......
...tak perlu jadi lalang sangat......
...just do what you want to do......
...jauhkan dari sakitkan hati orang lain......
...susah hidup kau nanti...

Thursday, February 23, 2012

seMbunyi.....sembunyi....

Posted by yana_wee at 9:39 PM
Reactions: 
0 comments

Percikan sinar matamu singgah di hati
Bergetar bibirku bisu sukar mengerti
Pantasnya diri tertawan
Tak sempat berkelip aku kau punya

Biar pun mengutus ilham menuju jiwa
Teguhmu suatu raga melamar rasa
Biar pun kita mencuba

Sembunyi… namunkan terlihat yang jelas di wajah
Kita memang sarat merasakan cinta
Bagaikan bintang di malam cerah beri cahaya
Tak terhalang menyinari segala

Bertentang mata sebentar dihanyut angan
Tersentap lalu ku sedar diperhatikan
Sedangkan diri terasa kemana
Renungan aku nak alih

Walau kita coba sembunyi
Namun terlihat segalanya yang tersimpan di hati
Bintang-bintang di malam cerah beri cahaya
Tak menghalang menyinari segala.....


hahaha!! apakah ini semua??.. tak ada apa... saje je... lagu nie besh... betul!! tak tipu...
tak sembunyikan apa-apa pun...hahahaha...! sengal la aku nie memalam...


.....serius lagu nie besh..
dah janji takkan layan benda mengarut lagi..
sembunyikan dalam-dalam dah...


Sunday, February 19, 2012

Posted by yana_wee at 5:15 PM
Reactions: 
0 comments

there's a little truth behind every [justkidding]

a little curiosity behind every [justwondering]

a little knowledge behind every [idontknow]

and a little emotion behind every [idontcare]


Thursday, February 16, 2012

Posted by yana_wee at 4:18 PM
Reactions: 
0 comments

hishhhh....

pergi sana jauh...

tak nak layan dah.....

syuh....!!!syuhhh!!....

mintak dijauhkan....

haihhh...

penat dah!


pening....

(*_<)...

Tuesday, February 14, 2012

Suka...duka...silih berganti...

Posted by yana_wee at 10:36 PM
Reactions: 
0 comments
Sepertinya baru...
Semalam aku bergembira...
dan...
hari ini aku menangis..

gembira aku...
kerana manusia...
tangisan aku kerana manusia...
aku juga manusia...

yang pasti...
sampai waktu....
manusia itu akan berjumpa..
Yang lebih berKuasa...

Dari Dia...
kita datang...
kepada Dia juga kita kembali...
hidup ini mesti diteruskan...

Kenangan terindah...
Selamat pengantin baru kepada kawan saya Puan Ami Najva... Semoga kekal hingga akhir hayat..terima kasih sudi jadikan saya pengapit awak...kenangan yang takkan dilupakan...
banyak halangan tapi awak mampu harungi dengan senyuman...next entri kita post picture lg ea..InsyAllah..

Kenangan Pahit..
Takziah diucapkan kepada nenda sepupu saya yang meninggal dunia pada 14 feb 2012 akibat strok...Semoga roh beliau ditempatkan dikalangan orang yang beriman...amin.. Al-fatihah.

sedih bila berjauhan terasa semakin jauh dari keluarga...
dan tidak serapat dulu...

Saturday, February 11, 2012

penawar kepada kesakitan....

Posted by yana_wee at 12:18 AM
Reactions: 
0 comments

Saat hampir seluruh alam menutup mata...
mata ini masih tidak melelapkan mata....
memang penat...
tapi apakan daya...

tekak yang gatal....
memaksa mata ini untuk tidak melelapkan mata...
sakit...
gatal sungguh...

suara ini....
kadang ada...
kadang tiada...

untuk menyuarakan pendapat...
atau membidas kata-kata mereka...
aku tidak mampu...

sakit...
dan sakit...
hanya mampu bersabar...
menghadapi dugaan disaat ini..

bonda kata mahu belikan ubat cap ibu dan anak...
penawar yang paling baik..
adalah bersama mereka..
yang disayangi..
ayah dan ibu...
Selamat hari lahir ibu..
i love u...

Thursday, February 2, 2012

ego aku..

Posted by yana_wee at 6:32 PM
Reactions: 
0 comments

Diri ini tidak suka dipaksa melakukan sesuatu....
diri ini terlalu benci...
diri ini tidak suka diarah sesuka hati....
Perwatakan kau yang lembut itu...
membuatkan aku tak mampu meluahkan...
bersabar...
sungguh menguji iman aku...
tapi....

tika itu....
mulalah hati memberontak...
perasaan itu dipendam...
hingga terasa sakit....

malanglah nasib kau...
jiran sebelah...
menjadi mangsa aku melepaskan perasaan itu...
kesian kau...
tapi aku sedikit pun tidak ada rasa bersalah...
hingga akhir waktu...
aku tak berkata maaf pada kau...

huh...
aku memang ego...

saat ini...
masih ada perasaan yang terpendam...
tak mampu terluah...
Ya! aku memang suka pendam perasaan!
dan inilah hasilnya..

esok pula...
tidak tahu apa yang akan berlaku...



tidak sabar pergi dari sini...
tidak tahan lagi...
ingin pulang...
menambah kekuatan...
untuk bertahan disini...



Thursday, January 26, 2012

Nur Ain....!

Posted by yana_wee at 10:40 AM
Reactions: 
0 comments
Assalamualaikum...
hihihi...
ku seru namamu wahai cik aien...
atas sebab...
today is your day..
heee...geli jek...
Happy birthday sayang...
miss u...miss u....
awak tetap kawan saya dunia akhirat...
walaupun saya suka kacau awak kan...
hiks..




bila awak nak dating dengan saya lagi?..
nie kali terakhir taw awak dating dengan saya...
benci la awak nie cik aien....
huhuhu...
kalau ada rezeki lebih saya bagi awak hadiah hek...
terima kasih taw jadi kawan dan sahabat saya...
terima kasih...
tu je saya mampu cakap...



jangan asyik nak gaduh je dengan makcik raymah tu taw...
jaga kawan-kawan awak kat sintok tu baik2..
awak kan kakak...
hihihi...




Wednesday, January 25, 2012

Di Atas Satu Cinta....

Posted by yana_wee at 10:29 PM
Reactions: 
0 comments


Cinta yang dibina bukan cinta kosong...
tetapi cinta yang punya pengertian yang luhur...
dan hanya dapat dirasakan dengan jiwa yang bersih...
yang sentiasa mencari Tuhan....

"Ya Allah jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang...
yang melabuhkan cintanya pada-Mu,
agar bertambah kekuatanku untuk menyintai-Mu..."

"Ar-Rahman, jika aku jatuh hati pada seseorang...
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang...
yang hatinya tertaut kepada-Mu...
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu..."

"Ya Rabbana,jika aku jatuh hati...
jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hati-Mu.."

one day...harap-harap dapat tercapai...
amin...
Selamat bertunag pada kawan saya...
cik fida dan hairul...
minta maaf tak dapat pergi...
saya sentiasa doakan awak berdua...

Wednesday, January 18, 2012

Munajat Cinta....

Posted by yana_wee at 2:34 PM
Reactions: 
0 comments



Malam ini ku sendiri...
tak ada yang menemani...
seperti malam-malam...
yang sudah-sudah...

Hati ini selalu sepi...
tak ada yang menghiasi...
seperti cinta ini...
yang selalu pupus...

Tuhan kirimkanlah aku...
kekasih yang baik hati...
yang mencintai aku...
apa adanya...

Mawar ini semakin layu...
tak ada yang memiliki...
seperti aku ini...
semakin pupus...


hujan rintik-rintik...
angin sepoi-sepoi...
apa dalam baju...
sekuntum bunga cina...

Tidak dihargai.....

Posted by yana_wee at 2:11 PM
Reactions: 
0 comments





Sedih...



bila apa yang dibuat...



tidak dihargai oleh mereka...


yang kita sayang....



....kiciwegiler...


Monday, January 9, 2012

To-do-List January 2012...

Posted by yana_wee at 11:40 AM
Reactions: 
0 comments


orang sibuk buat benda lain...
aku sibuk buat list...
bagus...hihihi....

Thursday, January 5, 2012

sedapnya aiskrim n chocolate....

Posted by yana_wee at 10:52 PM
Reactions: 
0 comments
Assalamualaikum....
Apabila angin yang tidak baik pada waktu pagi....
berubah menjadi lebih baik...
disebabkan chocolate and ice cream....
Time ceh kat kak wani..
bagi chocolate...suka sgt!


and thanks to beruk-beruk kat opis.....
belanja mcFlurry....
walaupun jahat ada lar baiknya jugak....
dah...tak boleh nak puji lebih...
nanti perasan!



haaaa...
lagi satu....
congrats to kak wani saya jugak...
bakal jadi ibu....
wink..wink...
(@_@)...
jadi diri yerk!



sedang tengok azira membuta..
hihihi...
(sumber gambar:pak cik yahoo)

Wednesday, January 4, 2012

Malas...

Posted by yana_wee at 9:31 PM
Reactions: 
0 comments
Bila mata sudah berat....
segala benda yang ingin dilakukan...
menjadi malas....
dan badan yang sihat menjadi lemah...
angin yang baik turut terkena tempias menjadi taufan


mandy court....
masih mampu menekan papan kekunci..
 

dear dede... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review