Friday, November 19, 2010

Derita MerinDu....

Posted by yana_wee at 10:55 PM
Reactions: 
0 comments
Tajuk/Lirik Lagu: Derita Merindu
Artis/Penyanyi: Ahli Fiqir

Kau katakan cinta gunakan akal
Bila aku gunakan, kau yang menyangkal
Bagaimana nak kekal
Kau katakan cinta gunakan minda
Bila aku gunakan, kau yang tak percaya
Bagaimana nak bahagia

Maafmu tak bererti, kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji terpedaya lagi
Menanti biar terus didustai

Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu
Tak ku kenal lagi engkau siapa

Dan aku cuba sedaya upaya
Telah ku usaha dengan sepenuh jiwa
Bagaimana hendak ku lupa
bayangan wajahmu selalu di depan mata
harum baumu masih dapat ku hidu
Bagaimana ingin aku membencimu
Jikalau setiap hari merindu
Sekiranya derita merinduimu itu sebenarnya bahagia..
Aku pilih derita..

Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)hn
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa

Mungkinkah esok atau lusa walau biarpun lama
Akan ku biar tiada ku tetap kan setia
Entah bila akan tiba sampai jua harimu yang sama
Esok seperti semalaman yang tak berubah

Kaulah tanda tanya.. kau tiada titik noktah
Ku dibuai mimpi lena dikejut igau semula
Kaulah tanda tanya.. kau tiada titik noktah
Ku dibuai mimpi lena dikejut igau semula

Seandainya kau berada di depan mata
Mudah untuk aku berkata-kata
Supaya dapatku melihat seraut wajahmu
Walaupun belum tentu kau mahu bertemu
Apalagi memandangku
Setelah ku turutkan segala kemahuan kau mainkan perasaan
Begitu mudah kau ucapkan terimalah saja kenyataan..
Aku masih terkilan

Maafmu tak bererti, kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji terpedaya lagi
Menanti biar terus didustai

Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa

Jika kau dapat memahami hati seorang perindu
Baru kau tahu derita hatiku
Jika suatu hari nanti giliran kau merindu
Baru kau ingat derita diriku
Segala yang berlaku bukan kemahuanku
Apa gunanya bahgia
Jikalau bahagia bersamamu hanyalah untuk sementara waktu
Aku pilih derita merinduimu

Maafmu tak bererti, kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji terpedaya lagi
Menanti biar terus didustai

Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa

Sunday, November 14, 2010

who are you....

Posted by yana_wee at 3:45 PM
Reactions: 
0 comments










sape kau nk judge aku n hidup aku yg lepas?
perlu ke kau tau sume bende lepas yg berlaku dlm hidup aku? xde ke peluang tuk aku berubah menjadi lebih baik drpd dulu?... kalo ade sejuta lelaki dlm dunia nie yg berfikiran kolot mcm kau..ape yg berlaku pd ppuan yg nk berubah menjadi baik? sape yg membimbing n sokong diowg?
atau diowg perlu terus hanyut dlm idup diowg yg dulu sampai mati tanpa dibimbing oleh lelaki yg perasan baik macam kau...
memang akuu terlalu penat tuk berkawan rapat ngn manusia bernama lelaki macam kau..
cukup lar...nasib aku baik sbb aku tak angap kau lebih drpd kawan...
kau kan lelaki yg plg sempurna dlm dunia nie sampaikan pemikiran kau mcm tu sekali..
memang aku sgt terkejut bile tau pdngn kau terhadap ppuan yg mcm tu..
bkn aku nk back up supaya diowg bnde yg sama berulang kali..tp mereka da cuba tuk berubah..
tak salah kita sebagai hamba Allah memberikan peluang kpda mereka menjadi lebih baik...
sape kite nk menghukum org... kite bukan Tuhan atau sesape yg layak menghukum org lain..
aku sendiri pernah leka dgn hidup aku..terlalu obses dgn cinta hingga terus hanyut..tak ingt kawan2 yg syg kan aku...yg aku tau dier syg kan aku..akhir yer.. dier pergi tinggalkan aku tuk selamanya...dan kini berbahagia dgn org lain..
yg merana dan terseksa yer aku..yg kecewa yer aku... tp yg pasti semua tu da lepas...
aku da mule memaafkan dier..n always pray for him..
life aku sekarang lebih bahagia...tanpa menyayangi manusia bernama lelaki.. mungkin aku akn jatuh cinta...tp bukan sekarang..suatu hari nanti..aku akn tunggu masa itu muncul...
Ya Allah..kau berikanlah aku lelaki yg boleh bimbing aku dan menerima aku seadanya...n menyayangi aku kerana Kau...aku mohon padaMu..
yg pasti kini aku belajar dari silap aku.. aku akn menghargai mereka yg ada disekeliling aku...
tak mungkin aku akn lupekan mereka...
mereka terlalu penting dlm hidup aku... tanpa mereka..aku takkan ada disini...

Saturday, November 6, 2010

tired...but fresh,....

Posted by yana_wee at 5:44 PM
Reactions: 
0 comments
5/11/2010...

ari nie jadual sy sgt padat...
pg2 kejut diowg...smlm plan nk g broga..
xcited giler! xsbr tuuu....
so kul 7 pg kteowg grk dr uma..
n dlm masa 1 jam kami dah sampai ke sane...
best yer...












smpai jer sane kami trus kn usaha utk menaiki bukit broga tu..
jam 8 kteowg mulekan usaha kiteowg...
so sempat la amek pic ckit...






























nie lak muke dak2 yg xsmpai ke puncak broga...
hihihi..jgn mrh taw sy upload pic kowg...













waaaa...lihat la dunie! sy da smpai puncak...wpon rase give up ckit mase nak naik..
tp at last smpai jgk ke puncak.. chaiyuk!















nie sume pic kat puncak..
actualy nie baru 1st stage..
ade lg 3 stage tuk sampai gunung tok wan..tp sy ngn kak mai da xlarat..
so kiteowg decided tuk turun jerk blk..sbb yg lg dua owg tu da kat bwh kn...















































hahaha...mcm pnt sgt jerk...xsmpai pown kt puncak diowg nie..
















da smpai kt bwh..seee...i'm feel so fresh!











ice-cream..ice-cream..











model ice-cream broga...hahahak..
peace!!
 

dear dede... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review